Friday, November 15, 2013

KEPIMPINAN

assalamualaikum w.b.t
sempena sayyidul ayyam hari ni...
aku tergeraK hati nak hapdet post ekceli dah lama sebab banyak sangat yang aku tahu 
tak mampu simpan lame...hehe

semalam start usrah di ukay .alhamdulilah allah izinkan aku untuk 
berada dalam taman taman syurga kat dunia

walaupun banyak halangan sebelum ni,kami ditemukan dengan k.awla..
in sha allah next post aku kongsi tentang usrah malam tadi

pagi ni aku on lappy sebab nak tolong fara beli barang online.tetibe ..."ceninitnenut" henpon
samsung bergertar hebat..ade notification kat fb dari sahabat yang aku kagum dalam diam
perkongsian die g seminar majlis perwakilan pelajar...alang2! tahniah shin!
peribadi die sangat menyenangkan...sangat kreatif dan krisis.die hebat dalam berdebat

die punye kate kate selalu sedarkan aku berdiri di bumi nyata.nampak sangat kuat verangan kannn
hahaha....ni sedikit cebisan aku kongsi.:

_______________________________________________________________________

"maksud baik kita untuk siapa?
Kenapa maksud baik kita tidak berguna?"

"saudara berdiri di pihak mana?
Kita dididik utk pilih yang mana? "

"Ilmu ilmu kita utk dijadikan penindasan atau alat penindasan?"

Antara baik bait sajak yang cukup terkesan di hati sewaktu perbentangan kertas kerja oleh TYDP MPP UiTM Terengganu.

Alhamdulillah selesai Kursus Pengurusan Kampus kali pertama.

"Fahami (islam secara mendalam) sebelum kamu dilantik menjadi pemimpin"

-saidina Umar Al Khattab-

........................................

Jangan berbicara tntg sesuatu yg besar jika takut utk mengambil langkah kecil. Mungkin gusar, takut dgn apa yg bakal dilalui namun fahamilah apa yg dipercayai dan ikhlaskan hati.

Tidak perlu duduk disesuatu tempat jika merasa diri sudah hebat. Jangan takut dgn perubahan baru. Mungkin susah namun semoga semuanya lillah. 



p/S: untuk kawan kawan yang terlibat dengan kempen pilihanraya kampus selamat berkempen.besar tanggungjawab pemimpin.jangan jemu tuntut ilmu kepimpinan...

No comments:

Post a Comment